Velikonoční prázdniny a mimořádné pořady v digitáriu
17. - 20. 4. 2014
Hvězdárna a planetárium Brno
Hvězdárna a planetárium Brno připravila o velikonočních prázdninách 17. a 18. dubna mimořádná představení digitária pro malé i větší diváky. Nenechejte si ujít zajímavý pohled na svět holčičky, která chodila vzhůru nohama nebo možnost podívat se do lidské buňky. Mimořádná budou i představení Pokusy z optiky, kde se dozvíte, zda je možné posvítit si za roh, zda je bílé světlo opravdu bílé anebo proč je obloha modrá a zapadající Slunce naopak červené. Na závěr nás čeká okouzlující překvapení.
Velikonoce ve Vaňkovce
3. - 21. 4. 2014, od 10 do 18 hod.
Galerie Vaňkovka
Vítejte ve vesničce veselých oveček! Pro letošní Velikonoce jsou pro vás a vaše ratolesti připraveny vaše oblíbené postavičky. Pasáž Galerie Vaňkovka se opět promění ve vesnici plnou roztomilých oveček. Od 3. dubna do 21.dubna si můžete užít velikonoční atmosféru ve Vaňkovce a zjistit, že plyšové ovečky umí šít i háčkovat, sázet kytičky na louce, ale také sprejovat obří velikonoční vejce jarními barvami.
Pro vaše děti je připravena kreativní zábava v dětském koutku s výtvarnou dílnou.
Otevřen je od 3. dubna do 21.dubna denně od 10 do 18 hodin. V dětském koutku také uvidíte ukázky výroby tradičních velikonočních dekorací od zástupců chráněných dílen.
Dále budou představeny ukázky krojů a tanců z různých oblastí jižní Moravy.
Někdy v sukni. Umění 90. let
7 .2. –18. 5. 2014
Moravská galerie v Brně / Uměleckoprůmyslové muzeum, přízemí a Camera, Husova 14
Konečně se dají dějiny českého výtvarného umění vyprávět bez umělců. Výstava Moravské galerie v Brně představuje tvorbu žen umělkyň, které se prosadily v devadesátých letech minulého století. V přízemí a v prvním patře Uměleckoprůmyslového muzea lze vidět šedesát exponátů — klíčových děl své doby — od čtrnácti českých umělkyň.
Špilberk představuje dílo Antonína Širůčka
27. 2. - 30. 3. 2013
hrad Špilberk, západní křídlo, II. patro
Tvorba malíře a sochaře Antonína Širůčka je úzce spjatá s Brnem, kde žil od roku 1945 a významnou měrou se podílel na formování zdejší výtvarné scény. Řada jeho děl je k vidění v ulicích města Brna – nejznámější je asi Lovec sobů u Pavilonu Anthropos, přesto jej širší veřejnost příliš nezná. Od jeho narození uplynulo v roce 2013 sto let, proto Muzeum města Brna připravilo výstavu, která představuje jeho život i dílo. Výstava je k vidění od 27. února do 30. března na hradě Špilberk (západní křídlo, II. patro).
Jiří Kovanda září v Domě umění
7. 2. – 6. 4. 2014
Dům umění města Brna
První rozsáhlá retrospektiva významného českého současného umělce Jiřího Kovandy na domácí půdě vznikla paradoxně díky péči polského muzea současného umění ve Vratislavi a jeho snaze systematicky představovat a zpracovávat mimořádné autory střední Evropy. Kurátor vratislavské výstavy, milovník českého umění Adam Dominik pro monumentální výstavní prostor Domu umění města Brna výběr děl Jiřího Kovandy ještě oproti polské verzi výrazně rozšířil. Představovaný soubor děl pochází především ze soukromých sbírek z Francie, z Rakouska a z Čech, čítá okolo sto padesáti artefaktů a informuje jak o rané, tak o současné podobě tvorby autora. Výstava může být zároveň chápána jako zpráva o mimořádném zájmu privátních sběratelů o Kovandovo dílo.
Dům pánů z Kunštátu nabídne srozumitelné umění
12. 2. – 30. 3. 2014
Dům pánů z Kunštátu
Návštěvníci, kteří odcházejí z galerií s roztrpčením a pocitem, že nic nepochopili, by si neměli nechat ujít novou výstavu Pavla Tichoně v Domě pánů z Kunštátu v Brně s příznačným mottem: Umění, kterému nikdo nerozumí, není umění.
Pavel Tichoň, autor mladší generace (1980), je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze (2006), a to v ateliérech intermediální tvorby prof. Milana Knížáka a ateliéru nových médií prof. Michala Bielického. Na současné české výtvarné scéně je tentio skoro pětatřicátník nezaměnitelný svým přístupem k tvorbě a razantní hravostí či ironičností proplouvající mezi všemi možnými médii. Je to jeho pohled na současnost a umělecké dílo. Projevuje se velmi skeptickým názorem, který se blíží hravým principům s výrazným podtextem absurdity. Je to dílo, které je plné ironických vět či hříček se silným obsahem humoru a stavů hraničících s určitou fobií.