Mladí lékaři si vyzkouší život v kůži seniorů
Do „kůže" seniora se navlečou mladí lékaři, kteří se tento pátek a sobotu sjedou do Brna na konferenci pro praktické lékaře. V rámci jednoho z workshopů se obléknou do speciálních oděvů, které jim ztíží běžný pohyb tak, jako ho s pokračujícím věkem starším lidem komplikují a omezují různá degenerativní onemocnění a zdravotní problémy. V těchto oblecích se pokusí například vyjít schody, či manipulovat s drobnými předměty. Právě simulace stáří je jedním z bodů programu konference, která má dle slov organizátorů pomoci účastníkům stát se lepším lékařem.
Brno se dohodlo na stavbě parkovacího domu v areálu Dětské nemocnice
Parkovací kapacity v areálu Dětské nemocnice na Černopolní jsou nedostatečné a většina návštěvníků nemocnice parkuje v okolních ulicích. Kvůli tomu se zhoršuje dopravní situace v této lokalitě a ztěžují tím i parkování rezidentům.
Vedení města Brna se o řešení této situace snaží dlouhodobě. Již dříve odeslalo dopisy předešlému i nynějšímu ministru zdravotnictví, ve kterých vyjadřovalo plnou podporu projektu výstavby parkovacího domu. Díky němu by se zkvalitnily služby pro klienty tohoto zdravotnického zařízení a zlepšila by se dopravní situace v okolí.
V Knihovně J. Mahena pokřtí Vysočinu aneb Velkou psinu
V pořadí svoji desátou knížku pokřtí v Knihovně Jiřího Mahena brněnský publicista, čtyřiapadesátiletý Jiří Maršálek. Kmotry jeho jubilejního díla Vysočina aneb Velká psina se stanou ilustrátorka Iva Tycová a moderátor Borek Kapitančik, dramatizaci jednoho z příběhů předvede divadelní spolek Ostroš. Mezi čestnými hosty nebude chybět ani César, vodicí pes Jiřího Maršálka, který ve třiceti letech oslepl. Ve svých předchozích publikacích se věnuje proto i tomu tématu, jedna z knížek je věnována i Cézarovi, který je nyní ve výslužbě. Křest knihy se koná 13. února v 16 hodin v ústřední budově KJM na Konližné 4 v multifunkčním sále v 5. poschodí.
Řidiči, parkujte opatrně. Doba hájení skončila
Brněnští strážníci v uplynulých deseti dnech v historickém jádru města mapovali, jak si řidiči osvojili nový ceník a časy, podle kterých se ve vybraných ulicích platí za parkování. Poprvé v letošním roce se zaměřili i na noční hodiny a výsledky kontrol prokázaly, že pravidla nerespektují desítky řidičů.
Po dohodě s městem i Brněnskými komunikacemi ponechávali strážníci v první polovině ledna prostor motoristům na to, aby si zvykli zejména na změnu pravidel v nočních hodinách. V současné době už je ovšem nutné začít jejich dodržování vymáhat, aby splnila svůj účel. Tím je zvýšení podílu vozidel odstavených v parkovacích domech a uvolnění kapacit v ulicích pro rezidenty.
V DPMB začne platit nová kolektivní smlouva
Vedení Dopravního podniku města Brna a zástupci odborových organizací dopravce dnes podepsali novou podobu kolektivní smlouvy. Platit začne od 1. 2. 2018, a to na dobu jednoho roku.
„Jsem velmi rád, že máme tato náročná jednání úspěšně za sebou a kolektivní smlouva na rok 2018 je uzavřena. Jsem rád hlavně kvůli poctivým zaměstnancům dopravního podniku, kteří si navýšení zaslouží a na dohodu čekali. Děkuji vedení města Brna, nebýt jejich podpory a výrazného finančního příspěvku by k dohodě nemohlo dojít. " popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
V roce 2017 klesl počet nehod vozů dopravního podniku
Méně nehod a více ujetých kilometrů. Zatímco v roce 2016 eviduje DPMB jednu zaviněnou nehodu na každých 143 tisíc kilometrů, v loňském roce se bouralo výrazně méně. Počet ujetých kilometrů na jednu zaviněnou nehodu se tak zvýšil téměř o 25 tisíc.
V roce 2017 došlo oproti roku 2016 ke snížení počtu dopravních nehod o 19 případů. Při porovnání s rokem 2015 je toto číslo ještě menší, a to o 112 nehod. „Jsem velmi rád, že zaznamenáváme snižování počtu dopravních nehod. Ukazuje se, že máme kvalitní řidiče a také vozidla. Klesá totiž také počet nehod, které zaviní právě pracovníci dopravního podniku," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Okolí líšeňského Kostelíčku dočasně ochrání stavební uzávěra
Lokalita Kostelíček v městské části Líšeň bude podle rozhodnutí Rady města Brna podléhat zvýšené ochraně. Radní pro toto území schválili stavební uzávěru, která bude v platnosti do doby vydání regulačního plánu. Jedině regulační plán totiž může stanovit závazná pravidla pro jakoukoliv stavební činnost v území tak, aby byly ochráněny krajinné hodnoty a rovné postavení všech majitelů pozemků.
Lůžka na Červeném kopci pomohou s rekonvalescencí lidem bez domova
Nemocnice Milosrdných bratří, zařízení města Brna, přijímá osoby, které jsou v existenční tísni a žijí na ulici. V posledních měsících zaznamenává nárůst počtu hospitalizací těchto osob. S tím souvisí vyšší nároky na zaměstnance nemocnice a problémy provozního a ekonomického charakteru.
Muž bez řidičáku rychle opustil auto, spolujezdec nestačil přelézt za volant
Úsilí rychle zamaskovat porušení zákona projevil v pondělí 22. ledna odpoledne řidič, kterého autohlídka městské policie přistihla v Hněvkovského ulici při přejetí dvojité plné čáry. Jakmile dvaatřicetiletý muž spatřil služební vozidlo městské policie, zajel na nejbližší parkoviště, otevřel dveře a svižnou chůzí se začal vzdalovat od auta. Jeden ze strážníků ho vzápětí dohnal a zastavil, zatímco druhý spěchal k odstavenému volkswagenu. Uvnitř uviděl pětatřicetiletého muže, kterého zastihl na půli cesty mezi sedadlem spolujezdce a místem řidiče, kam se snažil rychle přesunout, aby svého známého zbavil odpovědnosti za řízení. Mladšímu z obou mužů byl totiž už v minulosti zadržen řidičský průkaz a řízením se vystavil podezření z maření výkonu úředního rozhodnutí. Jako podezřelého z trestného činu ho tedy strážníci předali státním policistům.
Díky mazání jsou brněnské tramvaje méně hlučné
Po několikaměsíčním zkušebním provozu je nově více než šest desítek brněnských tramvají vybaveno systémem mazání okolků, tedy části tramvajového kola, která je ve žlábku kolejnice. Díky tomu po Brně jezdí méně „skřípající" tramvaje.
Za normálních okolností se okolek koleje nemá dotýkat, při jízdě v oblouku však vzniká kontakt, který je akusticky nepříjemný, a navíc dochází k opotřebení okolku i boční hrany kolejnice. Vybrané tramvaje DPMB jsou proto vybaveny systémem mazání okolků, který má zlepšit technické parametry provozu tramvají a eliminovat některé negativní vlivy z provozu.