Ikonické lístečky za stěrače končí, řidiči zaplatí na účet
- 04. březen 2024
Za dopravní přestupek mohou nově řidiči v Brně zaplatit na dálku, ikonické lístečky končí. Brněnští strážníci zavádějí nový způsob, jak řidičům umožnit platbu za porušení dopravních předpisů bez nezbytné návštěvy u přepážky. Přestupcům tím ušetří čas a sobě administrativu. Od března proto téměř zmizí z ulic dobře známé lístečky vkládané za stěrače.
Na Biskupském dvoře se již popatnácté můžete těšit na letní divadelní program
- 01. březen 2024
Malebný kout Zelného trhu ožívá neochvějně již patnáctým rokem poutavými příběhy z dílny Městského divadla Brno. I tentokrát je pro vás již připravena vskutku rozmanitá programová nabídka plná hvězd, které můžete obdivovat na letním nebi nad vámi i na jevišti před vámi! Herecký soubor se ze svých kamenných scén v Lidické ulici opět přemístí i na svou třetí scénu v podmanivém prostoru Biskupského dvora, aby zde pro vás v nezaměnitelných kulisách, jež poskytuje katedrála sv. Petra a Pavla, rozehrál romantické i komické, historické i pohádkové příběhy oděné do zpěvoherního hávu.
Chirurgové ve FNUSA operují kýly nejmodernějšími metodami
- 29. únor 2024
Kýlní chirurgie Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně využívá nejmodernější světové metody a technologie, které pacientům přináší nejen rychlejší rekonvalescenci a menší bolesti, ale také snižují riziko nežádoucích komplikací. Trendem jsou miniinvazivní metody a technika Fasciotens, kterou lékaři z I. chirurgické kliniky FNUSA a LF MU využili při řešení transverzálního defektu přední břišní stěny jako vůbec první v Česku.
DPMB bude pokračovat ve výrobě trolejbusů Mario
- 28. únor 2024
Dopravní podnik města Brna úspěšně dokončil pilotní projekt kompletace vlastních trolejbusů. První dva vozy z projektu Mario získaly potřebné schválení typu a průkazy způsobilosti. Dopravce tak v projektu může pokračovat – v letošním roce plánuje stejným způsobem sestavit dalších osm trolejbusů. DPMB je jediným podnikem v ČR, který si některé vozy kompletuje sám. Na jednom vozidle tak v případě trolejbusů Mario ušetří 2,5 milionu korun.








