Nová hala v Pisárkách už slouží tramvajím

foto 1V pisáreckém areálu Dopravního podniku města Brna byla zprovozněna nová hala, která umožňuje kvalitnější péči o tramvaje. Pokud pojedete tramvají linky 1 směrem do Bystrce, určitě si jí všimnete. Její moderní vzhled s venkovním pyramidovým opláštěním a prosklenou částí, která umožňuje pohled do interiéru, se prostě nedá přehlédnout.

„Jsme svědky mimořádného momentu, kdy stavba, která slouží k péči o prostředky MHD, je zároveň architektonickým dílem a výraznou dominantou vozovny Pisárky. Nová hala nám umožňuje provádět kvalitněji údržbu a očistu tramvají. Poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta ještě v hale přibude zařízení pro detekci vad kol a pantografů," uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Pravidelná údržba tramvají probíhá každý den ve večerních a nočních hodinách, po jejich návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 m2, je možné sledovat, jak se vozy připravují na další den. Venkovní opláštění objektu tvoří 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě přibližně polovinu hluku.

Stavba haly denního ošetření a očisty je součástí druhé etapy modernizace vozovny v Pisárkách.foto 2 Během ní dojde i k zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatným počasím. Práce v areálu však pokračují, a to v prostorách stávající vozovny, kde do konce srpna bude například instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a potřebným opravám fasád a nátěrů.

Druhá etapa modernizace vozovny Pisárky odstartovala na podzim roku 2018 a celkově si vyžádá náklady 412 mil. Kč. V příštím období na projekt naváže stavba vratné smyčky u Lipové ulice, která umožní otáčení tramvají přijíždějících do vozovny od Bystrce výrazně dřív, než v uzlu Mendlovo náměstí.

(red, foto: DPMB)