Brno si z ITB Berlin odváží cenu za nejlepší regionální spolupráci

Letošní první aktivní účast Brna na veletrhu ITB vyústila v mimořádný úspěch. Agentura CzechTourism udělila městu Brnu cenu za nejlepší regionální spolupráci v loňském roce.

Úkolem agentury CzechTourism, kterou zřizuje Ministerstvo pro místní rozvoj, je propagace České republiky jako cestovatelské destinace. Za hranicemi tuto úlohu naplňují tzv. zahraniční zastoupení. Brno právě s německým zahraničním zastoupením v loňském roce intenzivně spolupracovalo. Proběhly například dva press tripy pro německé novináře, kteří se tak mohli seznámit například s některými proslulými brněnskými bary a kavárnami, nebo zažít okouzující atmosféru tradičních vánočních trhů. Významnou roli pro udělení ceny hrála také společná propagace letecké linky Brno–Mnichov.

„Cena za nejlepší regionální spolupráci je poděkováním za uplynulý rok, ale i výzva do budoucna – spolupráci s Brnem tím doporučujeme i našim partnerům, novinářům, médiím nebo cestovním agenturám," vysvětlila ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.

Němečtí turisté jsou pro Česko významnou cílovou skupinou. Ročně jich k nám zavítá téměř 2 miliony – to znamená, že zhruba každý pátý zahraniční návštěvník Česka je Němec.

„Mezi nejoblíbenější cíle německých turistů patří bezpochyby Praha, ale také lázeňská města jako Karlovy Vary nebo Františkovy Lázně. Je důležité představovat jim nové destinace. Při svých cestách utratí průměrně 65 euro za den, to je velmi pozitivní a dá se předpokládat, že do budoucna tato částka ještě poroste," konstatovala ředitelka CzechTourismu Monika Palatková, která cenu za regionální spolupráci předávala.

Objevovat i jiná než hlavní města je současným celosvětovým trendem. „Když se nás naši klienti ptají, co mohou kromě Prahy navštívit, Brno se vyloženě nabízí. Je to druhé největší město, dobře dopravně dostupné, a vůbec nejpřitažlivější je na něm kombinace historie, skvělé gastronomie a zvláštní energie, která má schopnost spojovat lidi," podotkla Chaloupková.

„Brno udělalo za poslední tři roky několik důležitých kroků, díky kterým se na turistické mapě dostalo na stávající pozici. Je to zásluha zdejších obyvatel, kteří vytvářejí neuvěřitelně bohatou a živou kulturu, a také vedení města, které je v tom podporuje. Tato cena je toho dokladem a mám z ní obrovskou radost," shrnula vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů Magistrátu města Brna Barbora Podhrázská.

Slavnostní večer se nesl v duchu první republiky. Atmosféru dokreslovala živá jazzová a swingová hudba, podávaly se tradiční české speciality a nechybělo ani pivo a víno. Celá událost měla za cíl připomenout stoleté výročí vzniku samostatného Československa, jehož největší oslava proběhne na přelomu května a června právě v Brně.

Ocenění předávala ředitelka CzechTourismu Monika Palatková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková, a český diplomat Milan Čoupek, který v Německu působí jako chargé d'affaires.

Agentura CzechTourism udělila ceny také v kategorii nejlepší novinářský příspěvek o Česku, nejlépe komunikující partner a nejlepší touroperátor.

CzechTourism Awards jsou udělovány na čtyřech významných evropských veletrzích cestovního ruchu (v Německu, Španělsku, Velké Británii a samozřejmě v Česku).