Broušení kolejnic přineslo výsledky. Největší snížení hluku je na Křenové a Purkyňově
Dopravní podnik města Brna zbrousil v uplynulých týdnech kolejnice na 26 kilometrech tramvajových tratí. Výsledek? Vibrace a i hlučnost se snížily.
Večerní broušení kolejnic, které v brněnských ulicích probíhalo v květnu a červnu, přineslo výsledky. Díky broušení se kolejnice zbavily drobných vlnek, které vznikají při provozu, a tím se snížila hlučnost a vibrace. „V návaznosti na broušení bylo provedeno i měření hluku v 6 profilech na úsecích ulic Hybešova, Křenová, Purkyňova, Veletržní a Veveří. Z výsledků je patrné, že je provoz tramvajové dopravy výrazně pod stanovenými hlukovými limity, a to jak v denní, tak i v noční době, " popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Největší pokles zaznamenali pracovníci DPMB na ulici Purkyňově a Křenové. Právě na Křenové došlo od minulého měření ke snížení hluku o 2 - 3 decibely. „Ukazuje se, že broušení a další opatření, která děláme, mají smysl. Je málo pravděpodobné, že bychom v budoucnosti museli na takto ošetřených tratích žádat KHS Brno o časově omezené povolení provozu z důvodu zvýšeného hluku," dodal Havránek.
Za posledních šest let nechal DPMB zbrousit téměř 90 kilometrů tramvajových tratí. Broušení je součástí jejich údržby. Efektem není pouze výrazné snížení hluku, ale i menší opotřebení tramvajových tratí, prodloužení jejich živostnosti a zvýšení traťové rychlosti.