Záchranku představí informační kampaň
Mobilní aplikace Záchranka, jejímž autorem je nezisková organizace Aplikace záchranka, je v provozu již téměř jeden rok. Jak rychle přivolat pomoc se občané Brna a jeho návštěvníci dozví z informační kampaně v dopravních prostředcích Dopravního podniku města Brna. Rada města Brna schválila zvýhodněné finanční podmínky kampaně v dopravních prostředcích městské hromadné dopravy.
„Rád jsem převzal nad připravovanou informační kampaní záštitu. O službě, která může zachraňovat lidské životy, by se mělo dovědět co nejvíce lidí. I proto bude kampaň probíhat v prostředcích městské hromadné dopravy prostřednictvím videoklipu, letáků, v časopisech Šalina a Brněnský metropolitan. Rádi bychom upozornili na tuto službu i ty obyvatele, kteří nepatří mezi časté uživatele internetu, tedy zejména starší generaci," uvádí k připravované informační kampani první náměstek primátora Petr Hladík.
Mobilní aplikace Záchranka je v provozu již téměř jeden rok. Realizátorem zásahu ve městě Brně a celém kraji je Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje. Díky této aplikaci si může člověk v ohrožení života přidržením nouzového tlačítka na displeji mobilního telefonu okamžitě přivolat pomoc.
V život ohrožující situaci si díky ní uživatel pouhým přidržením nouzového tlačítka na displeji mobilního telefonu okamžitě přivolá pomoc. Tímto jednoduchým pohybem se totiž spustí vytáčení linky 155 a současně se z mobilního telefonu odešle zpráva, která obsahuje informace o aktuální poloze či doplňující informace týkající se zdravotního stavu postiženého.
Za necelý rok svého fungování byla aplikace instalována na 290 tisících mobilních zařízeních a k dnešnímu dni má i stejný počet registrovaných uživatelů. Prostřednictvím této služby přijaly záchranné služby již více než 5,5 tisíce nouzových zpráv.
Náklady na informační kampaň jsou díky zvýhodnění ve výši necelých 55 tisíc korun.
(red)