DPMB spouští kampaň s názvem #jezdimpoctive

15Dopravní podnik města Brna spouští novou informační kampaň. Jejím cílem je vtipně a zajímavě poukázat na problematiku černých pasažérů v MHD. V letošním roce jelo bez platného jízdního dokladu už téměř 52 tisíc cestujících.

Věděli jste, že 62 % černých pasažérů jezdí tramvají, že klesá počet případů napadení revizorů nebo že na jízdenky ročně padne 7 500 kg papíru? Tyto zajímavosti a ještě mnohem více přináší cestujícím nová informační kampaň, která nese název #jezdimpoctive. Narazit na ni můžete především ve vozech, objevovat se ale bude i na sociálních sítích dopravního podniku.

„Neděláme si iluze, že díky kampani zmizí černí pasažéři z našich vozů. Chceme poděkovat těm, kteří jezdí poctivě a upozornit je, že i oni na nepoctivé cestující doplácí," popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Nebýt černých pasažérů, mohlo by být jízdné levnější. „Celkové zastoupení neplatičů se obecně uvádí na úrovni 3 – 5 %. Kdyby všichni platili, bylo by možné jednorázovou jízdenku zlevnit o 1 Kč, měsíční o 25 Kč, čtvrtletní o 65 Kč a roční o 230 Kč," doplnil vedoucí tarifního odboru DPMB Vít Prýgl.

9ANa 30 vizuálech mají cestující možnost se seznámit se statistikou poctivých, ale především černých pasažérů. „Snažili jsme se najít ty nejzajímavější informace, které se týkají přepravní kontroly a následně je graficky zpracovat vtipnou a zajímavou formou," popisuje autor Milan Vocílka z oddělení marketingu a komunikace DPMB. Součástí celé kampaně budou i soutěže na sociálních sítích Facebook a Instagram. DPMB navíc plánuje, že plackou vycházející z vizuálu kampaně bude odměňovat cestující, kteří si zakoupí roční šalinkartu.

Od roku 2014 se počet odhalených černých pasažérů pohybuje okolo 70 tisíc ročně. Ke snižování černých pasažérů přispívají pravidelné kontroly, ale zejména efektivní vymáhání pokut a stabilní ceny jízdného.

5A(red)